Anvelope de iarna? Cum sa alegi pe care sa le cumperi
- 14 Nov 2022
- Casa si Gradina
Daca nu locuiti intr-o zona de coasta cu o clima blanda, acest articol este pentru dvs. Puteti creste semnificativ siguranta la conducere daca echipati cele mai potrivite anvelope pentru sezon si temperaturi medii. Cu cat este mai frig, cu atat observati mai mult diferenta.
Anvelope de iarna: atentie la modelul de pe banda de rulare si de pe flancuri, sunt specializate in spargerea zapezii, dar si evacueaza foarte bine apa.
Piata ne ofera anvelope de mai multe tipuri si pentru practic orice nevoie. Suntem obisnuiti cu anvelopele conventionale sau de vara, optimizate pentru circulatie pe vreme blanda sau calda. Din acest motiv, performanta sa scade atunci cand temperaturile scad.
Anvelopele trebuie sa obtina o frecare eficienta cu asfaltul pentru a oferi aderenta. Temperatura scazuta tinde sa intareasca compusul pe masura ce aceasta aderenta se inrautateste, ajungand la punctul de lipsa de aderenta atunci cand temperaturile scazute si gheata se unesc. Nu este o situatie placuta la volan.
Producatorii de anvelope ne ofera doua tipuri foarte interesante de anvelope pentru a rula in siguranta pe frig -indiferent daca ninge sau nu-, orice vreme sau orice vreme , sau iarna. Practic toate primele anvelope de montare si de inlocuire sunt de vara.
De la 7ºC si mai jos, anvelopele de vara incep sa piarda mult din performanta: aderenta mai proasta, dureaza mai mult pana la franare si isi pierd tractiunea
O anvelopa pentru toate anotimpurile este optimizata pentru clima blanda, unde temperaturile nu scad prea scazut, dar nici nu se incalzeste prea mult. Nu dau cele mai bune performante nici cu temperaturi ridicate si nici cu termometre sub zero, dar sunt o cale de mijloc buna. Sunt valabile tot anul.
Cei care locuiesc in zone deosebit de reci in timpul toamnei sau iernii, in special in locurile muntoase si inalte, vor prefera anvelopele de iarna . Isi imbunatatesc foarte mult performanta la frig, deoarece au mai mult silice si asta inseamna ca compusul nu se intareste la fel de mult la frig.
In ochii unui profan pot parea la fel, deoarece desenul lor are numeroase foi si blocuri cu fante pentru a rontaia zapada si gheata. In plus, acest tip de model evacueaza apa foarte eficient, iar diferenta cu anvelopa de vara este mai vizibila cu cat este mai rece.
Nu conteaza daca vorbim de tractiune fata, tractiune integrala (ca in acest caz) sau tractiune spate: iarna anvelopele speciale sunt mult mai bune.
Atunci cand alegeti un tip de anvelopa sau altul, ganditi-va la temperatura medie . De exemplu, intre 5 si 15 grade o anvelopa all-season este in regula, sub ea castiga anvelopa de iarna si deasupra anvelopei de vara. Majoritatea spaniolilor sunt mai potriviti pentru anvelopele all-season si au inceput sa vanda mult mai mult in ultimii ani.
Cand o anvelopa este marcata „M+S” (noroi+zapada, sau noroi si zapada), este mai eficienta in aceste conditii decat o anvelopa de vara, dar poate fi considerata o anvelopa de teren sau de teren . Ceea ce distinge o anvelopa de iarna sau toate anotimpurile este un munte inzapezit cu trei varfuri . Toate anvelopele de iarna sau all-season sunt, de asemenea, M+S, dar nu pentru off-road. Ai grija la asta.
In cazul prezentarii siglei muntelui cu zapada -si nu in alta- in mod legal sunt considerate inlocuitori de lanturi , deci nu va fi necesara instalarea acestora la solicitarea agentilor rutieri; au fost omologate ca anvelope speciale. Nu este doar un confort mai mare, este o siguranta mai mare, iar costul fata de anvelopele de vara este doar putin mai mare.
Cand diferenta dintre iarna si vara este brusca, cel mai bine este sa aveti un al doilea set de jante pentru rotile de iarna -pot fi din tabla si cu capace de butuc, si chiar deseuri- si sa pastrati jantele normale cu rotile de vara, si se schimba atunci cand temperaturile se stabilizeaza.
Acest lucru, care este relativ exotic in Spania, este ceva normal in mai multe tari europene , vezi Germania. Daca nu exista spatiu pentru depozitarea celor patru roti cu jantele lor, exista posibilitatea de a contracta un serviciu de „depozitare anvelope”, care poate costa 50 de euro pe sezon sau mai putin.
Cu anvelopele all-season acest lucru nu va fi necesar , acelasi set poate fi folosit tot timpul anului si al doilea set poate fi evitat. Apropo, cand vorbim de joc, se inteleg toate cele patru roti, nu este convenabil sa amestecam pentru ca exista diferente importante de aderenta de la o axa la alta si poate fi periculos.
S-a demonstrat ca un vehicul 4x2 se descurca mai bine la temperaturi scazute cu anvelopele corecte decat un 4x4 exact la fel cu anvelopele de vara . Si cu temperaturi ridicate? Anvelopele de iarna se degradeaza peste 20 °C, un efect mai putin vizibil asupra anvelopelor all-season (care pot dura la fel de mult ca anvelopele de vara).
Te-ar putea interesa si: Cum sa-ti adaptezi casa la schimbarea anotimpuluiEficienta anvelopelor all-season sau de iarna depinde de adancimea benzii de rulare (ar trebui sa fie mai mare de 4 mm) si de data fabricarii . Dupa al patrulea an, beneficiile incep sa se inrautateasca. Pentru a le pastra de la un anotimp la altul, rotile trebuie sa fie intr-un mediu uscat, ferit de lumina soarelui si infasurate.
Desi este adevarat ca exista multe marci din care sa alegi, primul si al doilea brand sunt mai recomandate , deoarece sunt cele care cheltuiesc cei mai multi bani pe cercetare si dezvoltare. Poate costa mai mult, desigur, dar compenseaza cu o performanta mai buna si o viata mai lunga, astfel incat sa putem economisi pe termen lung. Fiti atenti la chilipiruri si intrebati data fabricatiei.
Nu trebuie sa asteptati sa vedeti o astfel de „poza de iarna”, este suficient ca este frig si, in ciuda situatiei privilegiate a Spaniei si a schimbarilor climatice, este ceva cu care inca trebuie trait.
Puteti echipa anvelope all-season sau de iarna in aceeasi dimensiune pe care o utilizati in mod normal , desi se vor potrivi putin mai bine daca este o dimensiune compatibila mai ingusta. Orice specialist in roti poate indica masuratori compatibile, consultand fisa tehnica. ITV-ul permite o diferenta de diametru de 3%, in sus si in jos, si trebuie sa existe doua roti egale pe axa.
Pe masura ce „loviti” veti observa o directie ceva mai putin precisa si putin mai mult zgomot de rulare. Consumul poate fi mentinut sau crescut cu cateva zecimi
Retineti ca aceste anvelope pot avea un cod de viteza mai mic decat vara, dar acest lucru conteaza doar atunci cand conduceti cu mult peste limitele legale de viteza. Pentru 120-130 km/h poti uita complet acest paragraf . De la 180 km/h incepe sa fie important.
Consultati specialistul in anvelope pentru a afla care este cea mai buna alegere pentru dvs., in functie de modelul dvs. de utilizare. Cel mai sigur lucru este ca anvelopele bune pentru toate anotimpurile sunt cele mai potrivite, atat pentru confort, cat si pentru cost.