WhatsApp, cea mai populara aplicatie de mesagerie instantanee din lume, ar putea avea o schimbare care sa-si puna pe ganduri utilizatorii , deoarece dezvoltatorii ar incalca una dintre promisiunile pe care Mark Zuckerberg le-a facut lui Jan Koum, ucraineanul care a dezvoltat platforma si care a vandut-o in 2014.
Iar in momentul in care proprietarul Meta a incheiat negocierea pentru 19.000 de milioane de dolari pentru a pastra WhatsApp, i-a spus fostului sau proprietar ca nu va include publicitate si ca ar fi dispus sa pastreze principiile cu care a fost creat acest instrument.
Speculatia vine dupa ce directorul executiv al WhatsApp Will Cathcart a facut declaratii catre mass-media braziliana Folha , in care executivul nu a exclus sa includa publicitate in state sau canale, lasand usa deschisa pentru ca acest lucru sa se intample chiar in viitor.
In cuvintele sale, Cathcart a precizat ca in casuta de e-mail, adica pe ecranul in care sunt activate conversatiile si mesajele, nu va aparea niciun tip de publicitate, dar nu a exclus ca acest lucru s-ar putea intampla atat in canale, cat si in statusuri, ceva asemanator cu ceea ce se intampla pe Instagram, o platforma care face parte din Meta, compania-mama a Facebook si WhatsApp.
„WhatsApp va ramane gratuit in casuta de e-mail si experienta de mesagerie. Motivul pentru care am calificat raspunsul este ca ar putea exista anunturi in alte locuri: canale sau state. De exemplu, canalele pot taxa oamenii sa se aboneze, pot fi exclusiv pentru membrii platiti sau proprietarii pot dori sa promoveze canalul. Dar nu, nu vom pune reclame in casuta dvs. de e-mail”, a declarat directorul executiv presei braziliene.
O noua amenintare ascunsa in WhatsApp Plus: utilizatorii sai sunt in pericol
O modificare neoficiala sau „mod” a aplicatiei de mesagerie WhatsApp inregistreaza peste 340.000 de infectii intr-o singura luna, care urmaresc sa fure date de pe telefonul victimei, inclusiv inregistrarile microfonului si fisierele din stocarea externa.
Potrivit unui raport emis de Kaspersky, o companie specializata in securitate cibernetica, acest nou „mod” este distribuit prin Telegram cu promisiunea de a imbunatati experienta utilizatorului in aplicatia Meta, dar colecteaza in mod clandestin si informatii personale de la victimele sale.
Mai exact, si numai in luna octombrie, a efectuat peste 340.000 de infectii, potrivit telemetriei Telegram. „Raspandirea modificarilor rau intentionate prin platforme populare terte subliniaza importanta utilizarii aplicatiilor oficiale de mesagerie instantanee”, a declarat Dmitry Kalinin, expert in securitate la Kaspersky, intr-un raport generat de companie.
In acest caz, „modul” contine un modul spion rau intentionat care este lansat atunci cand telefonul victimei este pornit sau incarcat. Odata activat, transmite date inclusiv IMEI-ul victimei, numarul de telefon, codurile de tara si de retea, precum si contacte si detaliile contului la fiecare cinci minute . De asemenea, puteti configura inregistrari cu microfon si puteti extrage fisiere din stocarea externa.
Aceasta amenintare a devenit activa la jumatatea lunii august 2023. Se raspandeste prin canalele Telegram si, desi tinta sa principala sunt vorbitorii de araba si azera, din tari precum Azerbaidjan, Arabia Saudita, Yemen, Turcia si Egipt, au fost inregistrate si atacuri in intreaga lume. , inclusiv tari precum Statele Unite, Rusia, Regatul Unit si Germania .